6 / 100 قدرت گرفته توسط Rank Math SEO انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ ،در حالی برگزار می شود که مشارکت حداکثری و پای کارآمدن تمام اقشار مردم در این انتخابات موضوعی است که در راس مسایل قرار گرفته و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند. اهمیت حضور مردم در […]

6 / 100

انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ ،در حالی برگزار می شود که مشارکت حداکثری و پای کارآمدن تمام اقشار مردم در این انتخابات موضوعی است که در راس مسایل قرار گرفته و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.
اهمیت حضور مردم در این انتخابات به آن دلیل است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این مرز و بوم تمام تلاش و هم و غم خود را بر این گذاشته به اشکال مختلف مردم را ناامید کرده تا شاهد حضور حداکثری در انتخابات پیش روی نباشیم.
اقداماتی از جمله سیاه نمایی و ایجاد ناامیدی از جمله مواردی است که این روزها از سوی دشمنان به صورت گسترده در فضای مجازی در حال انتشار بوده تا بتوانند به این اهداف خود برسند.
این در حالی است که به عقیده صاحب نظران و البته دلسوزان نظام تبیین اهمیت حضور مردم در انتخابات و نقش بسیار بالایی که در آینده کشور می توانند داشته باشند به عنوان یکی از مهمترین راه ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه است.
البته این مهم را نیز نباید فراموش کرد که مشکلات زیادی در کشور و به تبع آن نارضایتی هایی نیز وجود دارد برهمین اساس به نظر می رسد در کنار شفاف سازی و بیان اقدامات صورت گرفته
در راستای خدمات رسانی به مردم، نخبگان نیز باید پای کار آمده و با ایجاد بستری مناسب با حضور اقشار مختلف این مشکلات و مسایل به بهترین شکل ممکن بیان تا علاوه بر ارایه راهکارهایی با هدف برطرف کردن این مشکلات اعتماد و در نهایت بلوغ اجتماعی ایجاد شود.
چرا که این بلوع موجب می شودکه مردم نسبت به وظایف خود برای دفاع از کشور و نظام حساس تر شده و شاهد حضور گسترده تر و مشارکت پرشورتر آنها در تمام عرصه ها از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ باشیم.
از سوی دیگر نقش جریانات سیاسی را نیز در افزایش مشارکت مردم نباید نادیده گرفت، این جریانات باید با ایجاد فضایی مناسب ضمن جلوگیری از بروز ناامیدی در جامعه فضا را به سمت و سویی ببرند که بتوان هر چه بیشتر گفتگوهای عقلانی را در جامعه ایجاد کرد.
در واقع باید این آگاهی را در مردم ایجاد کرد که تنها راه اصلاح امور و برطرف کردن مشکلات حضور در پای صندوق های رای و البته انتخابی صحیح و عاقلانه است و قهر کردن و نیامدن پای صندوق های رای نه تنها مشکلی را برطرف نمی کند بلکه ممکن است بر افزایش مسایل نیز دامن بزند.