[ad_1] ‌به گزارش ایسنا‌، کیخسرو چنگلوایی در جلسه ستاد بحران مشکلات کشاورزان حوزه زهره و مارون که امروز 2دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آورد آبهای استان خوزستان در سال‌های گذشته 31 میلیارد متر مکعب بود اما اکنون با بحث کمبود آب مواجه هستیم. ‌ ‌رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: ‌در […]

[ad_1]

خشکسالی

‌به گزارش ایسنا‌، کیخسرو چنگلوایی در جلسه ستاد بحران مشکلات کشاورزان حوزه زهره و مارون که امروز 2دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آورد آبهای استان خوزستان در سال‌های گذشته 31 میلیارد متر مکعب بود اما اکنون با بحث کمبود آب مواجه هستیم.


‌رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: ‌در استان خوزستان در بحث آب مشکل داریم اما واقعیت این است که در کنار این مشکل، کشاورزان در استان هم مشکل کمبود آب و هم مشکل نان دارند و باید به این نکته توجه شود.

چنگلوایی ادامه داد: باید هردو طرف را نگاه کرد زیرا کشاورزان معیشت‌شان از راه کشاورزی است. باید مدیریتی بر روی این مساله انجام گیرد و همه نیز باید در این زمینه کمک کنند زیرا هیچ بخشی به تنهایی نمی‌تواند موفق شود.

وی بیان کرد: ما بحران‌های بدتری را در بحث خشکسالی داشته‌ایم و در این زمینه امیدواریم تا لطف خداوند شامل حال کشور و استان خوزستان شود و وضعیت از چیزی که وجود دارد، بهتر شود. سال‌هایی داشته‌ایم که نسبت به وضعیت اکنون بدتر بوده اما با مدیریت و اولویت بندی که انجام گرفت، مشکلات حل شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مردم حق دارند و در این زمینه باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و کمک کنیم تا مشکلات در این زمینه حل شوند.

چنگلوایی عنوان کرد: سطحی که اکنون کشت شده است بر اساس توافقات انجام شده بوده و بیشتر از آن کشت نشده است. مشکل ما در استان این است که آب نیست و خشکسالی شدید پیش آمده است و در صد سال گذشته چنین وضعیتی را نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بحث هدر رفت آب یک مساله کاملا درست است، خاطرنشان کرد: از سال 92 تا کنون بیش از 250 هزار هکتار شبکه فرعی در استان خوزستان اجرا شده است و اگر ‌در هر هکتار شبکه فرعی اگر توانسته باشد 2هزار متر مکعب صرفه جویی انجام دهد، شاهد هدر رفت کمتری در زمینه آب بوده‌ایم.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا