مدیر آبفا کلانشهر اهواز گفت: طی پنج‌ماه نخست امسال، بیش از ۲۲ کیلومتر از خطوط فاضلاب این کلانشهر، صفحه کشی و لایروبی شده است.

پایگاه خبری پدیده جنوب ؛ افشین حاتمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا پایان مردادماه سالجاری بیش از ۲ کیلومتر حفاری و لوله گذاری و بیش از ۲۰ کیلومتر صفحه کشی خطوط فاضلاب انجام شده است اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ کیلومتر صفحه کشی و بیش از ۹ کیلومتر لایروبی منهول فاضلاب توسط گروه‌های عملیاتی آبفا اهواز انجام شده است.

حاتمی با بیان اینکه تعمیرات حوضچه‌های فاضلاب و لایروبی منهول نیز تا پایان مردادماه به میزان قابل توجهی انجام شده و همچنان ادامه دارد گفت: تا پایان مرداد ماه امسال ۸۲۰ مورد تعمیرات حوضچه فاضلاب و بیش از ۱۹۵ حلقه لایروبی منهول صورت گرفته است.

وی با اشاره ضرورت آمادگی شبکه ها انتقال فاضلاب در ایام بارندگی ادامه داد: عملیات لایروبی و تعمیرات حوضچه شبکه فاضلاب شهر اهواز به صورت مستمر ادامه دارد.

مدیر آبفا کلانشهر اهواز خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از ورود نخاله های ساختمانی و زباله و سایر آلایندگی ها در منهول های فاضلاب، عملیات نصب و راه اندازی درب و رینگ های سرقت شده در کوتاه ترین زمان توسط مجموعه آبفا اهواز انجام می‌شود.

حاتمی افزود: تا پایان مردادماه سال‌جاری و با هزینه ای افزون بر ۵۰ میلیارد ریال، تعداد ۲ هزار و ۵۳۳ مورد درب و رینگ در کلاشهر اهواز نصب شد.

بیشتر بخوانید

سرقت ۲۵۰۰ درپوش منهول فاضلاب اهواز در ۶ ماه

سرقت بیش از هفت هزار درب منهول فاضلاب در اهواز

۴۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان نیاز به بازسازی دارد

مدیر آب و فاضلاب کلانشهر اهواز با اشاره به درب و رینگ های سرقت شده در سطح خیابان‌ها و معابر شهر، گفت: متاسفانه تا مردادماه سالجاری تعداد ۲ هزار و ۵۳۳ مورد درب و رینگ به سرقت رفته است که هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بر مجموعه تحمیل شده است.

حاتمی با بیان اینکه منهول های فاقد درب و رینگ و یا به سرقت رفته مجددا نصب و راه اندازی شدند اظهار کرد: پس از اعلام سرقت و دریافت گزارش های مردمی از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ و یا مشاهده ماموران آبفا اهواز، نصب درب و رینگ‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: کمبود درب و رینگ های منهول علاوه بر اینکه برای شهروندان خطرات جانی درپی دارد موجب ورود نخاله به شبکه فاضلاب و کاهش کارایی آن می شود.

  • منبع خبر : ایرنا