مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، شنبه 18 فروردین اعلام کرد که این شرکت در سال 1402، بیش از 101 درصد برنامه تولید نفت خام خود را تحقق بخشیده است.

10 / 100

به گزارش پدیده جنوب وبه نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مهندس قباد ناصری ضمن تقدیر از حضور کارکنان این شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس و ابراز خرسندی از اهتمام متعهدانه آنان نسبت به پایداری تولید، رکورد تحقق ۱۰۱ درصدی و فراتر از برنامه ابلاغی را با توجه به وجود موانع تحمیلی “درخورتحسین” توصیف کرد و گفت: پیچیدگی  فرایند تولید افزون بر منحصر به فرد بودن مخازن تحت راهبری و قرار داشتن در دوره برداشت ثانویه، عواملی هستند که دستاورد مذکور را به عنوان نتیجه تعهد، تجربه و تفکر جهادی سرمایه انسانی سازمان، به صورت یک مورد کم نظیر انعکاس داده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ علیرغم مشقات برآمده از شرایط خاص فرآیندی؛ با استفاده از MOS و MOT، بیش از ۱۵۳ هزار و ۵۷۰ بشکه نفت را استحصال و به مدار تولید بازگردانیم؛ این مهم باعث شد که از آلودگی محیط زیست و هوا نیز در حوزه عملیاتی شرکت جلوگیری شود.

مهندس ناصری ۱۴۵ مورد عملیات  با استفاده از لوله مغزی ، ۸۰ مورد نمودار گیری، مسدودسازی و مشبک کاری( شرکت های نمودار گیر)، ۲۰ مورد اسید کاری گسترده، ۲۰۰ مورد زنده سازی و راه اندازی، ۲۷۰ مورد خدمات فنی درون و سرچاهی و ۴۵۰ مورد برنامه ریزی برای تداوم تولید و بررسی را از اهم اقداماتی برشمرد که در سال ۱۴۰۲جهت پایداری تولید بر روی چاه های شرکت به انجام رسیده اند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یادآورشد:  نصب و راه اندازی ۳ دستگاه تلمبه تزریق پساب P-68  و P-100 در واحد های نمکزدایی۱، ۵ و۶،  انتقال تلمبه پساب p35 از نمکزدایی مارون ۱ به نمکزدایی مارون۳ جهت کاهش ارسال پساب به حوضچه های تبخیر و تکمیل و راه اندازی چاه های جدید تزریق پساب در واحد نمکزدایی مارون۴ را نیز در راستای مدیریت بهینه پساب های نمکزدایی به انجام رساندیم که به تبع آن، بیش از ۹۸درصد این پسابها به چاه های دفعی تزریق شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص تسریع در تعمیرات اساسی و راه اندازی پروژه های مرتبط با تولید، مسیر نگهداشت و افزایش تولید در سال ۱۴۰۳ هموارتر خواهد بود.