رئیس هیئت کشتی استان خوزستان ضمن ابراز خرسندی در انتخاب امین میرزازاده بعنوان مرد سال ورزش کشور گفت : امیدوار هستیم امسال با توجه به حضور پرتعداد فرنگی کاران خوزستان به مدال طلای المپیک دست یابیم .

12 / 100

به گزارش پدیده جنوب شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت نشست خبری چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز برگزار شد.

رمضان جمالپور رئیس هیئت کشتی استان خوزستان ، با اشاره به آمادگی کامل برای برگزاری این رقابت ها در اهواز  اظهار کرد: در طول حدود ۳ سالی که مسئولیت هیئت کشتی خوزستان را بر عهده گرفتم ، تمام تلاشم را به کار بردم تا کشتی استان را که در رتبه نهم کشور تحویل گرفتم را برنامه ریزی مدون کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت به رتبه سوم کشور دست یابیم .

وی ادامه داد: در سالی که گذشت کشتی گیران خوزستان توانستند به ۱۵۰ مدال دست یابند و همینطور اکثریت ملی پوشان فرنگی در رده های مختلف از این استان خوزستان بوده اند.

جمالپور افزود ؛ سال گذشته در مسابقات جهانی کشتی فرنگی بزرگسالان ۳ مدال طلا، نقره و برنز توسط کشتی گیران خوزستان کسب شد.

رئیس هئیت فوتبال خوزستان گفت : امسال نیز ۵ کشتی گیر خوزستانی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشتند که موفق به کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ امین‌میرزازاده کشتی گیر خوزستانی به عنوان برترین فرنگی کار سال آسیا انتخاب شد و همچنین برای اولین بار در تاریخ کشتی خوزستان این احتمال وجود دارد که از جمع ۶ فرنگی کار ایران در المپیک پاریس، ۵ نماینده از استان خوزستان باشند.

جمالپور با اشاره به  حضور پرتعداد فرنگی کاران خوزستان امیدوار هستیم امسال  جای خالی مدال طلای المپیک در کلکسیون مدال های کشتی استان پر کنیم و برای نخستین بار در تاریخ به طلای المپیک برسیم.

رئیس هئیت کشتی استان خوزستان درباره تیم های خارجی حاضر در این رقابت ها، گفت: قرار بود ۴ کشور ارمنستان، برزیل، سوریه و عراق و تیم کشورمان در این مسابقات شرکت کنند اما در ساعات پایانی حضور تیم برزیل کنسل شد.

وی ادامه داد ؛ با توجه به اینکه این مسابقات آخرین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی مخصوصا در رده امید است ، امیدوارم کشتی گیران خوزستانی بتوانند با کسب موفقیت در این مسابقات صاحب دوبنده تیم ملی امید در مسابقات جهانی شوند.

رییس هئیت کشتی خوزستان در خصوص دلایل غیبت تیم های مطرح کشتی جهان در این رقابت ها ، گفت : هماهنگی ها در این موضوعات با روابط بین الملل فدراسیون کشتی است . ما هم علاقمند بودیم تیم های

قوی دیگری نیز در این رقابت ها حاضر می شدند.

وی افزود ؛ با توجه به اینکه زمان کمی است که میزبانی ما از این رقابت ها قطعی شده است، تمام تلاششان را معطوف برگزاری خوب و استاندارد این مسابقات کرده ایم .

جمالپور خاطر نشان کرد: از آنحایی که در سال المپیک قرار داریم و برنامه ریزی کشورهای مختلف برای حضور پرقدرت در این رقابت ها را یکی از دلایل عدم استقبال تیم های خارجی بحث المپیک دانست .