10 / 100 قدرت گرفته توسط Rank Math SEO بسم‌الله الرحمن الرحیم بیستم فروردین ماه یادآورسالروز شهادت هنرمند متعهد انقلاب اسلامی، راوی رشادت ها و شجاعت های رزمندگان دفاع مقدس و شهیدان وطن، سیدمرتضی آوینی و “روز هنرهای انقلاب اسلامی است. شهید آوینی از جمله مردان الهی بود که در انجام کارهای خود جز خشنودی […]

10 / 100

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بیستم فروردین ماه یادآورسالروز شهادت هنرمند متعهد انقلاب اسلامی، راوی رشادت ها و شجاعت های رزمندگان دفاع مقدس و شهیدان وطن، سیدمرتضی آوینی و “روز هنرهای انقلاب اسلامی است.

شهید آوینی از جمله مردان الهی بود که در انجام کارهای خود جز خشنودی حقّ به چیزی نمی اندیشید؛ روایت فتح را با درایت شهادت آمیختن، و هنر تصویر را با ظفر تحقیق هماهنگ ساختند، از مهم ترین اموری که شهید آوینی عاشقانه به آن ها ارادت داشت، شهدا بودند. بر این اساس، همیشه در برخورد با خانواده شهدا و آثار بر جای مانده از شهیدان و در گوش دادن به خاطره های آنان فروتنی وصف ناشدنی از خود نشان می داد.

«هنر انقلاب اسلامی» اتحاد سیاست است و اقتصاد و اتحاد زندگی ملموس مادی انسان با آسمان است که هنرمند می تواند از هر دو موضوع چه در قلمرو ادبیات و چه در قلمرو هنرهای تجسمی الهام بگیرد. هنر انقلاب اسلامی به دلیل یک ویژگی منحصر به فرد، مکتب هنریی است که با هیچ یک از مکاتب دیگر قابل تطبیق نیست. اخلاق در هنر انقلاب اسلامی یک رکن است.

فرا رسیدن بیستم فروردین ماه، سالروز سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی، و هفته هنر انقلاب اسلامی را به تمامی هنرمندان استان خوزستان، تبریک عرض می نمایم.

امیر طرفیانی

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان